Utvrđivanje opsega brzine vozila u slučaju “Kantrimen”
25.03.2015. Autor: Stojan Stojanović
U blogu je prikazan konkretan primer načina utvrđivanja opsega brzine vozila, koje je učestvovalo u saobraćajnoj nezgodi, ostavilo na mestu nezgode određene tragove, materijalne dokaze o svom učešću, ali i koje je, nakon udaljavanja sa mesta nezgode, ostalo nedostupno nadležnim organima za detaljnije sagledavanje njegovih karakteristika i nastalih oštećenja. Razlog objavljivanja bloga je saznanje, da je kod brojnih aktera u sudskim postupcima, prisutna sumnja u mogućnost utvrđivanja brzine vozila u ovakvim uslovima, a samim tim i u mogućnost dokazivanja krivičnog dela, učinjenog nedostupnim vozilom…
Saobraćajno-tehničkim veštačenjem mogu se dokazivati i štete uzrokovane nekvalitetnim uviđajem
17.08.2013. Autor: Stojan Stojanović
Dostignuti stepen razvoja novih tehnologija i stečena znanja u oblasti uviđaja saobraćajnih nezgoda i saobraćajno-tehničkih veštačenja, nedvosmisleno ukazuju na neiskorišćene mogućnosti za obavljanje kvalitetnijih uviđaja, koji daju objektivnije i proverljivije podatke i zadovoljavaju visoke standarde kvaliteta. Budući da je saobraćajno-tehničko veštačenje komplement uviđaja, njegov najoštriji kritičar, ali i najtačniji tumač, to se može smatrati i utvrditeljem kvaliteta uviđaja i konkretnih šteta, uzrokovanih njime…
Sudije, tužioci, advokati, okrivljeni, oštećeni, sajt “stv.co.rs” je za vas
05.06.2013. Autor: Stojan Stojanović
Ovo nije reklama za novi sajt, već poklon agencije za veštačenje “STV” svim korisnicima saobraćajno-tehničkih veštačenja, posebno, u oblasti nezgoda pešaka. Na strani sajta “S,t,v” moguće je, između ostalog, bez angažovanja veštaka, pristupiti utvrđivanju brzine kretanja pešaka…
Usaglašavanje preventivnih mera sa stvarnim uzrocima saobraćajnih nezgoda
12.05.2013. Autor: Stojan Stojanović
Netačna identifikacija nepropisne i neprilagođene brzine, kao dominantnog uzroka saobraćajnih nezgoda u Srbiji, uslovila je razradu i primenu neodgovarajućeg sadržaja preventivnih mera (vaspitno-obrazovnih, tehničko-regularnih, normativno-represivnih) i svakako dovela do poznatog lošeg stanja bezbednosti saobraćaja. Ovde je prikazan primer usklađivanja normativno-represivne mere sa ključnim uzrokom saobraćajnih nezgoda…
Neoprezna vožnja je najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda
12.05.2013. Autor: Stojan Stojanović
Gotovo svakog dana mediji nas obaveštavaju, ili bolje podsećaju, da saobraćajne nezgode nastaju najčešće zbog nepropisne i neprilagođene brzine kretanja vozila. Šta više, ovu inforamaciju često saopštavaju “stručnjaci”, predstavnici Komiteta za bezbednost saobraćaja i MUP-a Republike Srbije…
Veštačenja su bitan, ali i zapostavljen izvor podataka o uzrocima nezgoda
11.05.2013. Autor: Stojan Stojanović
Veštačenja saobraćajnih nezgoda na kojima se zasnivaju pravosnažne sudske odluke, po svojoj prirodi su najbistriji izvori podataka iz kojih ističu najtačniji podaci o tim nezgodama, a naročito o njihovim saobraćajno-tehničkim uzrocima…